חקירת קטין על סמים

עורך דין לייצוג קטינים_640x427

כאשר מדובר על חקירת קטין על סמים חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין פלילי נוער שיוכל לעזור. לא פעם חקירת אלו יוצרות בעיה ולא מטפלות בבעיה. כאן עולה יותר מתמיד החשיבות של ייצוג משפטי ראוי ומקצועי.

חקירת קטין בסמים מהווה דאגה גדולה להורים, בתי ספר ורשויות אכיפת החוק. ישנם גורמים רבים ושונים שיכולים להוביל לשאלה אם קטין יתחיל להשתמש בסמים או לא. גורם אחד הוא הסביבה בה הם נמצאים, אם יש להם חברים שמשתמשים בסמים סביר יותר שהם יתחילו להשתמש בהם. גורם נוסף הוא המשפחה, אם הוריהם שותים אלכוהול או משתמשים במריחואנה סביר יותר שגם ילדיהם יעשו זאת.

האם זה חוקי לחקור קטין?

ישנן סיבות רבות לכך שהחוק אוסר על חקירת קטינים. ראשית, קטינים אינם כשירים משפטית ולכן לא ניתן לתת עליהם דין וחשבון על מעשיהם. שנית, החוק קובע כי קטינים עדיין נמצאים במצב של התפתחות ולכן הם זקוקים להגנה מפני מבוגרים שעלולים לנצל אותם. שלישית, קיים סיכון שהקטין עלול להיות בטראומה מתהליך החקירה ויכולות להיות לכך השלכות ארוכות טווח על בריאותו הנפשית.

מי נחשב קטין?

קטין הוא אדם שלא הגיע לגיל הבגרות.

גיל הבגרות משתנה לפי תחום השיפוט, אבל הוא בדרך כלל 18 או 19.

קטין הוא אדם שאינו בגיל חוקי ונמצא תחת אפוטרופסות או טיפול של אדם אחר.

קטין הוא אדם שלא הגיע לגיל הבגרות. קטין אינו יכול להתקשר בחוזים, לקבל החלטות לגבי הטיפול הרפואי שלו או להצביע בבחירות. קטין עשוי לקבל סוגים מסוימים של עבודות, אך הן מוגבלות על פי חוק.

נוער וסמים – בעיה מורכבת שיש לטפל בה ברצינות

עובדות על עבירות סמים ונוער

  1. נוער נוטים יותר להתנסות בסמים לפחות פעם אחת בחייהם
  2. מספר הצעירים שהשתמשו בסמים עלה ב-30% בעשור האחרון
  3. סמים הם שער לחומרים ממכרים אחרים, כמו טבק ואלכוהול
  4. שימוש בסמים עלול להוביל לבעיות נפשיות, כגון דיכאון וחרדה

נוער וסמים הוא נושא שנמצא בכותרות כבר עשרות שנים. זה גם נושא שיש לו הרבה מידע מוטעה הקשור אליו.

הדבר הראשון שצריך להבין הוא שלא כל הסמים רעים, ולא כל השימוש בסמים הוא רע. אנחנו צריכים להתחיל בהפרדה בין סוגי הסמים השונים וסוגי המשתמשים השונים.

ישנן דרכים רבות ושונות להשתמש בסמים, בעוד שחלק מהאנשים משתמשים בהם רק למטרות פנאי, אחרים משתמשים בהם כתרופה עצמית לבעיות נפשיות כמו דיכאון או חרדה. ישנם גם אנשים הנוטלים סמים כדי להתמודד עם טראומה או התעללות מעברם.

זמין 24/7 דילוג לתוכן