הכנה לעימות במשטרה בנושא עבירות מין

 הכנה לעימות במשטרה בנושא עבירות מין בין קטינים.

סעיף זה עוסק בהיערכות לעימות עם המשטרה. ישנם מספר צעדים שניתן לנקוט כדי להתכונן למצב מסוג זה.

ראשית, חשוב לוודא שאתם במקום בטוח ולא שיכורים. שנית, אם יש לך מידע כלשהו על התקיפה או הפשע שהתרחשו, הקפידו לספק כמה שיותר פרטים. שלישית, אל תנסו לשנות את הסיפור שלכם כשאתם מדברים עם השוטר. רביעית, לעולם אל תודו באשמה או תודו באשמה מבלי להתייעץ קודם עם עורך דין. חמישית, אם הואשמתם בפשע מין ונעצרת על ידי קציני אכיפת החוק, פנן מיד לעורך דין.

מה עליכם לעשות אם אתם נתקלים במשטרה?

אם אי פעם תתעמתו עם המשטרה, חשוב לזכור שיש לה עבודה והיא ישאלו שאלות. חשוב לשתף איתם פעולה ולענות על שאלותיהם בפירוט רב ככל האפשר. למשל, אם הם שואלים "מה לבשתם?" עדיף לענות מאשר להגיד "אני לא יודע". לבקש עורך דין מיד לא אומר שאתם אשמים בפשע; זה רק אומר שאתם רוצים עורך דין נוכח לפני שתספקו מידע נוסף.

המידע הבא מיועד לאנשים שהואשמו בפשע מין ומתכוננים לדבר עם המשטרה.

חשוב שתבינו כי אינכם מחויבים לענות על כל שאלה שמציבה לכם המשטרה. אינכם חייבים להצהיר או לענות על שאלות כלשהן אם אינכם רוצים בכך. אתם יכולים לבקש עורך דין לפני שתענו על כל שאלה.

כל דבר שאתם אומרים יכול לשמש כראיה נגדכם בבית המשפט, גם אם זה לא נראה חשוב באותו זמן. האופן שבו מתוארת עבירה עשוי להשתנות בהתאם למתרחש במהלך החקירה, ולכן עדיף לא למסור פרטים כלשהם אלא אם עורך הדין שלך יעץ אחרת.

חלק מהשוטרים מנסים לקבל מידע מאנשים על ידי כך שהם יואשמו בעבירות נוספות אם לא ישתפו פעולה או ידברו על התנהגותם הפוגענית.

סמכות השוטרים

לשוטרים ניתנת הסמכות להשתמש בכוח לביצוע תפקידם. עם זאת, זכות זו נתונה למגבלות.

החוק קובע כי כל קצין שמשתמש בכוח מופרז חייב להיות מואשם בפשע.

שימוש בלתי חוקי בכוח של שוטרים הוא נושא חשוב שצריך לטפל בו באופן מיידי.

שימוש בכוח על ידי שוטרים אינו חוקי כאשר הוא חורג מרמת הכוח הנחוצה והראויה במצב נתון.

עם זאת, ישנם כמה חריגים לכלל זה. לדוגמה, אם חשוד מתנגד באופן אקטיבי למעצר או מנסה להימלט, השוטרים עשויים להשתמש בשיטות תקיפות יותר על מנת להכניע אותם ולהעבירם למעצר.

שוטרים לא צריכים להשתמש בכוח מופרז במהלך חקירה, כי זה פוגע בזכויות החוקתיות של החשוד..

זכות השתיקה במהלך חקירה

זכות השתיקה במהלך חקירה היא פריבילגיה משפטית המאפשרת לאנשים לסרב לענות על שאלות שנשאלות המשטרה. זה חשוב לחשודים כי זה מגן עליהם מפני הפללה עצמית.

זכות השתיקה אינה נדרשת בכל מקרה, אך זוהי כלל חוק מתקבל ברוב המדינות. ניתן לוותר על הזכות אם החשוד מדבר מרצונו או יסכים לענות על שאלות מבלי שנאמר לו על זכויותיו.

זכות השתיקה היא זכות חוקתית. זו לא רק הזכות נגד הפללה עצמית אלא גם נגד כל ראיה מפלילה שעלולה להימצא בגופך וכל מה שאתה אומר.

המשמעות היא שאם אתה מסרב לענות על שאלות, המשטרה לא יכולה להשתמש בשתיקתך כראיה לאשמה או לכל מטרה אחרת. עם זאת, אם תבחר לדבר ולתת הודאה, דבר יכול לשמש כראיה נגדך בבית המשפט.

חקירה באזהרה – זומנתי לחקירה במשטרה כיצד לפעול באופן ראשוני?

חשוב לקחת צעד אחורה ולהעריך את המצב. אם הוזמנתם לחקירה, עדיף לדחות את ההזמנה בנימוס לפנות לעורך דין. חשוב גם לא להתייחס למשטרה מכיוון שהיא עשויה לנסות להשתמש בתגובות שלך נגדך.

אם נעצרתם, עדיף לפנות מיד לעורך דין ולא לענות על כל שאלה מהמשטרה. כמו כן, עליך להימנע מלדבר על המקרה שלך עם אף אחד מלבד עורך הדין שלך מכיוון שהדבר עלול להוביל להפללה עצמית.

ישנן סיבות רבות מדוע אנשים עשויים להיות מזומנים לחקירה. זה יכול להיות בגלל שהם חשודים בביצוע פשע, או שזה יכול להיות בגלל שהמשטרה רוצה לחקור אותם על פשע שבוצע.

הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לפנות לעורך הדין שלך ולבקש ייעוץ כיצד עליך לנהוג.

בחלק זה, נבדוק את התוצאות האפשריות של חקירה.

הצעד הראשון צריך להיות פנייה לעורך דין. חשוב לזכור שהמשטרה יכולה לזמן אותכם לחקירה בכל עת. אם אין לך עורך דין, עדיף להתקשר לעורך דין ולא להגיד שום דבר בלי שהוא נוכח

זמין 24/7 דילוג לתוכן